Osoby zainteresowane prosimy o wypełnienie i przesłanie formularza znajdującego się na dole strony.
Temat: Przepisy o ochronie danych osobowych (RODO) w codziennej praktyce jednostek organizacyjnych rzemiosła.
Termin: 16 stycznia 2019 r., g. 10:00-16:00
Miejsce : Siedziba Izby , ul. Smocza 27, 01-048 Warszawa
Koszt: 300 zł netto osoba
Prowadzący : Adw. Marcin Kramek
Adwokat Marcin Kramek – Ukończył Wydział Prawa oraz Wydział Prawa Kanonicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Zawód adwokata wykonuje od 2010 r., od 2018 r., wpisany jest również na listę doradców restrukturyzacyjnych. Przeważająca część jego praktyki zawodowej dotyczy zagadnień prawa cywilnego, w tym prawa spadkowego oraz prawa gospodarczego – związanego głównie z bieżącą obsługą podmiotów gospodarczych, zarówno osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, spółek cywilnych, spółek prawa handlowego oraz reprezentacją przedsiębiorców przed sądami i organami administracji publicznej.
Program Szkolenia:
6.1 Cech i Spółdzielnia Rzemieślnicza jako administrator danych osobowych,
6.1.1 Organy Cechów i Spółdzielni oraz inne osoby przetwarzające dane osobowe:
6.1.1.1 Organy zarządzające,
6.1.1.2 Organy nadzorcze,
6.1.1.3 Kierownicy / dyrektorzy biur
6.1.1.4 Komisje Egzaminacyjne
6.2 Obowiązki Administratora:
6.2.1 Wdrożenie środków ochrony danych osobowych,
6.2.2 Wdrożenie polityki bezpieczeństwa,
6.2.2.1 Forma polityki bezpieczeństwa,
6.2.2.2 Elementy polityki bezpieczeństwa,
6.2.3 Ustanowienie Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
6.2.3.1 kwalifikacje zawodowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
6.2.3.2 forma współpracy Inspektora z Administratorem,
6.2.3.3 tajemnica zawodowa Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
6.2.3.4 zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych
6.2.4 Obowiązek stosowania zasady privacy by design
6.2.5 Obowiązek stosowania zasady privacy by default,
6.2.6 Obowiązek powierzania przetwarzania danych osobowych jedynie tym podmiotom, które dają gwarancje zgodnego z prawem przetwarzania tych danych,
6.2.7 Obowiązek rejestrowania czynności przetwarzania danych osobowych,
6.2.8 Obowiązek współpracy z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
6.2.9 Obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych,
6.2.10 Obowiązek zgłaszania Prezesowi UODO naruszenia danych osobowych
6.2.10.1 forma zgłoszenia,
6.2.10.2 termin zgłoszenia,
6.2.11 obowiązek zawiadomienia osoby której dane dotyczą o naruszeniu ochrony jej danych osobowych,
6.2.11.1 forma zawiadomienia,
6.2.11.2 termin zawiadomienia,
7. Odpowiedzialność Cechów i Spółdzielni rzemieślniczych za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych (1630 – 1730)
7.1 odpowiedzialność administracyjna:
7.1.1 Podmiot uprawniony do nakładania administracyjnej kary pieniężnej,
7.1.2 Wysokość kary pieniężnej
7.2 odpowiedzialność odszkodowawcza:
7.2.1 Zasady odpowiedzialności,
7.2.2 Ciężar dowodu spoczywający na poszkodowanym,
7.2.3 Ciężar dowodu spoczywający na Administratorze,
7.3 Odpowiedzialność karna:
7.3.1 Odpowiedzialność na podstawie przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych,
7.3.2 Odpowiedzialność na podstawie przepisów Kodeksu Karnego
Temat: Zmiany w Kodeksie Pracy wchodzące w życie w 2019 r.
Termin: 22 stycznia 2018 r., g. 9:00- 16:00
Miejsce : Siedziba Izby , ul. Smocza 27, 01-048 Warszawa
Koszt: 390 zł netto,
Prowadząca: Pani Katarzyna Machałowska
Doświadczony trener wykorzystująca znajomość nowoczesnych technik uczenia się do skutecznego podnoszenia wiedzy, kompetencji i umiejętności uczestników szkoleń (wykorzystywanie form warsztatowych, modeli multimedialnych, case study, gier strategicznych, form e-learningowych). Specjalizuje się w szkoleniach i warsztatach dotyczących zagadnień przedsiębiorczości, prawa pracy ( w tym zatrudnienia pracowniczego i niepracowniczego), RODO.
Przeprowadziła ponad 10 000 godzin szkoleniowych oraz ponad 700 godzin doradztwa indywidualnego i grupowego. Realizuje projekty szkoleniowe dla szerokiego przekroju grup społecznych i zawodowych w tym, bezrobotnych, pracowników, przedsiębiorców, jednostek samorządu terytorialnego. Ekspert w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii w zakresie stosowania założeń Konstytucji Biznesu.
Celem szkolenia jest przedstawienie aktualizacji w zakresie zmieniających się przepisów prawa pracy : w zakresie prowadzenia akt osobowych oraz zmian związanych z przetwarzaniem danych osobowych w zatrudnieniu.
Program szkolenia:
1. Zmiany w dokumentowaniu zatrudnienia, w tym:
- prowadzenie akt osobowych w formie elektronicznej
- procedura umożliwiająca skrócenie okresu przechowywania akt osobowych
- nowa część akt osobowych
- nowy wzór świadectwa pracy
2. Stosunek pracy / wygaśnięcie wraz ze śmiercią właściciela jednoosobowej działalności
gospodarczej. Zarząd sukcesyjny- ulgi.
3. Zmiany wynikające z ustawy o związkach zawodowych.
Temat: Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwa w świetle przepisów ustawy z dnia 5 lipca 2018 r., o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej.
Termin: 23 stycznia 2019 r. g. 10:00-16:00
Miejsce : Siedziba Izby , ul. Smocza 27, 01-048 Warszawa
Koszt: 300 zł netto osoba
Prowadzący: Adw. Marcin Kramek
Adwokat Marcin Kramek – Ukończył Wydział Prawa oraz Wydział Prawa Kanonicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Zawód adwokata wykonuje od 2010 r., od 2018 r., wpisany jest również na listę doradców restrukturyzacyjnych. Przeważająca część jego praktyki zawodowej dotyczy zagadnień prawa cywilnego, w tym prawa spadkowego oraz prawa gospodarczego – związanego głównie z bieżącą obsługą podmiotów gospodarczych, zarówno osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, spółek cywilnych, spółek prawa handlowego oraz reprezentacją przedsiębiorców przed sądami i organami administracji publicznej.
Temat szkolenia: Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem w świetle przepisów ustawy z dnia 5 lipca 2018 r., o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej – istota zarządu sukcesyjnego, sposób ustanowienia, prawa i obowiązki zarządcy, skutki dla pracodawcy i pracowników,
Program Szkolenia:
Temat: Działalność statutowa i gospodarcza organizacji rzemieślniczych na gruncie podatku CIT i podatku VAT
Termin: 7 lutego 2019 r., g. 9:00-16:00
Miejsce : Siedziba Izby , ul. Smocza 27, 01-048 Warszawa
Koszt: 380 zł netto osoba
Prowadząca: Pani Agata Lutow
Prowadzący: Agata Lutow, doradca podatkowy, posiadający wieloletnie doświadczenie we współpracy z organizacjami prowadzącymi działalność statutową, prowadzący szkolenia dla pracowników organizacji pozarządowych (w tym organizacji rzemieślniczych) w zakresie problematyki podatkowej.
Program szkolenia:
Temat: Zmiany w ustawie o podatku od towarów i usług, jakie wchodzą w życie w 2019 r.,
Termin: 27 luty 2018 r., g. 10:00- 15:00
Miejsce : Siedziba Izby , ul. Smocza 27, 01-048 Warszawa
Koszt: 390 zł netto osoba,
Prowadząca: Pani Elżbieta Rogala
Krótka nota biograficzna o wykładowcy:
Tematyką podatku VAT - głównie w formie pracy zawodowej, wykładów i publikacji - zajmuje się od samego początku wprowadzenia w Polsce podatku VAT. Szczegółowo przedstawia się to następująco:
1. Praca zawodowa:
2. Jednocześnie od 1995r. prowadzi wykłady, warsztaty, seminaria, konferencje otwarte, szkolenia zamknięte, zlecane przez różne firmy szkoleniowe i same instytucje.
3. Z tematyki podatku VAT pisze i publikuje już od 1994 roku.
Zakres szkolenia:
Szkolenie obejmuje swoim zakresem wszystkie sprawy związane z właściwym rozliczaniem VAT w 2019 roku, ze szczególnym uwzględnieniem zmian wprowadzanych w trakcie 2019r. Na szkoleniu omówimy głównie sprawy dot. właściwego rozliczania VAT należnego i naliczonego i ich korekt. Wskażemy również istotne zmiany wprowadzane od 1 stycznia, 1 kwietnia, 1 lipca i 1 października 2019 roku.
I. ZMIANY VAT - od 1 stycznia i 1 kwietnia 2019r.
II. ZMIANY VAT - od 1 lipca i 1 października 2019r.
III. PRAWIDŁOWE ROZLICZANIE I DOKUMENTOWANIE VAT