DZIEŃ MISTRZA/ NAUCZYCIELA ZAWODU Z CRM 2024

W dniu 21.11.2024 r. odbył się event promujący kształcenie dualne w branży motoryzacyjnej, wydarzenie zorganizowane przez Cech Rzemiosł Motoryzacyjnych w Warszawie we współpracy z Biurem Edukacji, pracodawcami oraz firmami motoryzacyjnymi.

Podczas wydarzenia zostały wręczone wyróżnienia mistrzom szkolącym. Wyróżnieni zostali: Krzysztof Śmigiera – MOTO – USŁUGI, Sławomir Jakacki - ELEKTRO-MOT, Zbigniew Broler - BROLER BOSCH SERVICE, Artur Sabbo - URSYN CAR, Łukasz Michałowski AUTO-MICHAŁOWSKI, Krzysztof Więcławski i Krzysztof Guz - „AUTO WIG” S.C.

 

Event zorganizowano w ramach projektu CRM w Warszawie - Rozwój i promocja kształcenia dualnego w rzemiosłach motoryzacyjnych, w ramach III edycji rządowego Programu Polski Inkubator Rzemiosła, prowadzonego przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Społeczeństwa Obywatelskiego.

 

Podczas wydarzenia odbyła się debata na temat kształcenia dualnego w branży motoryzacyjnej poprowadzona przez eksperta p. Elżbietę Żochowską. W panelu dyskusyjnym m.in. głos zabrali: Joanna Cholewińska – Biuro Edukacji m.st. Warszawy, Katarzyna Zamirska Dyrektor Zespołu Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3, Piotr Zając Dyrektor Zespołu Szkół Samochodowych i Licealnych nr 2, Artur Jeżewski Dyrektor Zespołu Szkół Branżowych nr 27, Podstarszy Cechu Andrzej Gochna, Waldemar Mrówczyński Ursyn Car, Wiceprezes Polskiej Izby Motoryzacji, Andrzej Majcher – kierownik szkolenia praktycznego w Branż owej Szkole nr 67. Paneliści podkreśli znaczenie współpracy między szkołami a pracodawcami w przygotowywaniu młodzieży do pracy w zawodzie. Kształcenie dualne to szansa na zdobycie praktycznych umiejętności i doświadczenia już w trakcie nauki – bezpośrednio u pracodawcy.

Według uczestników panelu dyskusyjnego:

- doradztwo skierowane jest do uczniów, a decyzje o wyborze zawodu podejmują rodzice – należałoby więc działania doradcze skierować do rodziców!

- tylko 30% uczniów podejmuje pracę w zawodzie, należałoby postawić specjalne warunki, aby zmniejszyć rotację wśród uczniów, jest zbyt duża – b. ważna orientacja zawodowa i doradztwo indywidualne;

- dzieci kierują się hasłami, nie wiedzą co kryje się pod nazwą zawodów.  Ważna promocja przybliżająca zawody uczniom i rodzicom oraz rzetelna informacja różnymi, znanymi młodym ludziom kanałami;

- zbyt niska refundacja pracodawcom kosztów wykształcenia ucznia. Pracodawcy powinni otrzymywać pełne pokrycie kosztów kształcenia.

- należałoby w aktach prawnych zamieścić zapisy o większym wpływie pracodawców na ocenę uczniów w procesie nauki zawodu;

- ważne ukształtowanie u ucznia postawy rzetelnego, odpowiedzialnego pracownika, w trakcie pnz;

- przygotowanie teoretyczne uczniów zgłaszających się na pnz na bardzo niskim poziomie. Brakuje metod weryfikacji przygotowania kandydata do zawodu przez pracodawcę

- niedostateczny kontakt opiekunów szkolnych z pracodawcami w trakcie pnz.

 

Dziękujemy wszystkim partnerom za udział w Dniu Mistrza/Nauczyciela Zawodu.

 

 

DZIEŃ MISTRZA/ NAUCZYCIELA ZAWODU Z CRM 2024 Galeria

  • 468300621_420869707746159_5909932536166954469_n
  • 468328562_420869667746163_6408837089018896351_n
  • 468360054_420869791079484_1016024665252445390_n
  • 468393985_420869611079502_2147161614494980369_n (1)
  • 468445914_420869854412811_9013062369181143255_n
  • 468451659_420869744412822_6928300497666554757_n
  • 468485815_420869907746139_2316297385339763538_n
  • 468520701_420867304413066_5873052887794364685_n (1)

Wstecz